ရွာေဖြစုေဆာင္းစဥ္အခါ ဆင္းရဲဒုကၡကိုျဖစ္ေစတတ္၏။
ပ်က္စီးဆံုးပါးေသာအခါ ပူပန္ေသာကကိုျဖစ္ေစတတ္၏။
ျပည့္စံုၾကြယ္၀ေသာအခါ မာန္မာနကိုျဖစ္ေစတတ္၏။
ဤသို ့သေဘာရွိေသာ စည္းစိမ္ဥစၥာတို ့သည္ အဘယ္မွာလွ်င္ခ်မ္းသာကိုေပးတတ္သနည္း။
ဆင္းရဲျခင္း ျပြမ္းလွ်က္ရွိေသာ ဤလူ ့ဘ၀၌ အလိုဆႏၵဟူသည္ ျပည့္၀သည္မရွိပဲ တိုးတက္ပြားမ်ား၍
ေန၏ ထိုထက္ လြန္ကဲေသာဒုကၡသည္ အဘယ္မွာရွိမည္နည္း။
သံသရာတည္းဟူေသာ အဆိပ္ပင္ၾကီး၌ အရသာရွိေသာအသီး ႏွစ္လံုးသာလွ်င္သီးေလ၏။
ယင္းတို ့ကား ကဗ်ာက်မ္းတည္းဟူေသာ အျမိဳက္အရသာကိုခံစားရျခင္းႏွင့္ သူေတာ္ေကာင္းတို ့ႏွင့္
မိတ္ဖြဲ ့ေပါင္းသင္းရျခင္း ျဖစ္ေလသည္။
သူေတာ္ေကာင္းတို ့သာလွ်င္ သူေတာ္ေကာင္းတို ့ကိုေဘးရန္မွကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္နိဳင္ေလသည္။
လြတ္လပ္စြာအသက္ေမြးရသူသည္လူျဖစ္ရက်ိဳးနပ္ေလ၏။ လြတ္လပ္စြာအသက္မေမြးရသူကား
အသက္ရွင္ေနေသာ္လည္းလူ ေသပင္ျဖစ္၏။
ယုတ္ညံ့သူနွင့္ ေပါင္းသင္းလွ်င္ မိမိပညာသည္ ဆုတ္ယုတ္သြားမည္သာျဖစ္၏။
တန္းတူသူႏွင့္ေပါင္းသင္းလွ်င္ မိမိပညာသည္ တန္းတူအလယ္အလတ္ျဖစ္ေနမည္။တိုးတက္ၾကီးပြားျခင္းမရွိေပ။
ပညာအရာသာသူႏွင့္ေပါင္းသင္းလွ်င္မူ မိမိပညာသည္ ၾကီးပြားတိုးတက္လာမည္ျဖစ္သည္။
ေလာက၌လူတို ့သည္ ပင္ကိုယ္သဘာ၀အားျဖင့္ သူေတာ္ေကာင္းသူယုတ္မာမျဖစ္နိဳင္ေပ၊
မိမိ၏ အျပဳအမူသာလွ်င္ လူကိုျမင့္ျမတ္သူ၊ ယုတ္နိမ့္သူအျဖစ္သို ့ပို ့ေဆာင္တတ္ေလ၏။
အသိဥာဏ္ ပညာသည္ သူတပါးစိတ္အလိုကို အလိုလိုပင္သိနိဳင္စြမ္းေလသည္။
သူစိမ္းပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း အက်ိဳးစီးပြားကိုျပဳမူတတ္မူေဆြမ်ိဳးျဖစ္ေလသည္။
ေဆြမ်ိဳးပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း အက်ိဳးစီးပြားမဲ့ကိုျပဳမူတတ္မူ သူစိမ္းျဖစ္ေလသည္။
ေကာင္းစြာအားထုတ္ျပဳလုပ္ပါေသာ္လည္း ကံၾကမၼာေၾကာင့္ အလုပ္ကိစၥပ်က္စီးရ၏။
ယင္းသို ့က်ိဳးစားအားထုတ္ ပါလွ်က္ ေအာင္ျမင္မူ ့မရျခင္းသည္ကား အားထုတ္သူ၏အျပစ္မဟုတ္
ကံၾကမၼာ၏အျပစ္သာလွ်င္ျဖစ္၏။
ပညာရွိသူသည္ နည္းလမ္းေကာင္းကို ၾကံစည္စဥ္းစားရာ၌ ပ်က္စီးနိဳင္မည့္အခ်က္ကိုလည္း ၀ကြက္မထားပဲ
ထည့္သြင္းစဥ္းစားရာ၏။
သုေတသီဘုန္းျမင့္ေသြး၏ ( လူမိုက္၏သေဘာ လူလိမၼာ၏မေနာ မွေကာက္နွဳတ္ေဖၚျပသည္ )
No comments:
Post a Comment