
သစ္ေကာက္ ၀ါးေကာက္သာျမင္နိဳင္၏ ။ လူအမ်ား၏ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲေသာ စိတ္ကိုမျမင္နိဳင္။ လူ ့စိတ္သည္ တေနရာ၌ေကာင္း၍ အျခားတေနရာ၌ ဆိုးတတ္၏ ။ ထို ့ေၾကာင့္မည္သူ ့စိတ္ကိုမွ မိမိက အာမခံ မရဲေလႏွင့္။
( သုေတသီေသြး )
သူတပါးအက်ိဳးယုတ္ေအာင္ မလုပ္ေပမယ္လို ့ကိုယ့္ဟာကိုယ္အက်ိဳးယုတ္ေအာင္လုပ္ရင္ အကုသိုလ္ျဖစ္တယ္ လို ့ယူဆနိဳင္ပါတယ္။
( ဦးသာခ်ိဳ )
အၾကင္သူသည္လူဟူ၍အေခၚခံရျပီး ၊ ဘယ္ဟာကကုသိုလ္ ၊ ဘယ္ဟာကအကုသိုလ္ ၊ ဘယ္ဟာကသုစရိုက္တရား ၊ ဘယ္ဟာကဒုစရိုက္တရားဟူ၍ ခြဲျခားနားလည္ျခင္းမရွိ၊ သိေအာင္လည္းမေလ့လာ သိသည္ဆိုေစကာမူ က်င့္ၾကံအားထုတ္ျခင္းလည္းမရွိ၊ ေရွာင္ၾကဥ္ရမည္ကိုလည္း မေရွာင္ၾကဥ္ ၊ ကိုယ္အက်ိဳး ရွိမည္ထင္ေသာ အရာမွန္သမွ် ဆိုးဆိုးေကာင္းေကာင္းမဟုတ္ ၊ ဘာမဆိုအကုန္ျပဳလုပ္၏ ၊ ေျပာဆို၏ ။
ၾကံစည္၏ ။ ထိုသူသည္ အဘယ္မွာလွ်င္ လူဟု အေခၚခံထိုက္ပါမည္နည္း။
( တကၠသိုလ္လြမ္းေ၀ )
မရဘူးသား ၊ ရတံုျငားေသာ္ အမ်ားထင္လွ်က္ ၊ ေငြပဲ၀က္ေၾကာင့္ ထက္သည့္မာန္ေစာင္ ၊ ေခါင္းျမီးေထာင္
( မေတာ္ျပႆနာခဏ္းပ်ိဳ ့)
ႏွစ္ေယာက္မတန္ ၊ ငါသာလြန္ဟု မာန္တေရွးေရွး ၊ တေသြးေသြးႏွင့္ ႏြားေျခးထက္၀ယ္၊ ဖားသူငယ္သို ့။
( ဘလႅာတိယပ်ိဳ ့)
ဤလူ ့ဘ၀ ၊ လူ ့ေလာက၌ ဥာဏသမဇဥ္ ၊ ကင္းမယွဥ္ပဲ ကတညဳတ ၊ ကတေ၀ဒိ မသိတတ္သူ ၊ လူမသမာ ၊ ထိုမ်ားစြာတို ့ ခ်မ္းသာစီးပြား ၊ ေလွ်ာ့ပါးယိမ္းယိုင္ ျမဲမခိုင္ဘူး။
( မာဃေဒ၀ )
ဥာဏမသန္ ၊ တရိစာၦန္သို ့ ၊ မဖန္ေမ့ကာ၊ မွတ္မဲ့သာလွ်င္ ၊ အိပ္ကာစားကာ မက်င့္ရာတည္း။
( မဟာသုတေသာမပ်ိဳ ့)
သုေတသီဘုန္းျမင့္ေသြး၏ ( လူမိုက္၏သေဘာ လူလိမၼာ၏မေနာ မွေကာက္နွဳတ္ေဖၚျပသည္ )
No comments:
Post a Comment