
ေကာင္းမူ ့ႏွင့္ယွဥ္ေသာ မိတ္ေဆြမ်ား မေရတြက္နိဳင္ေအာင္ မ်ားျပားေလေလ ေကာင္းေလေလျဖစ္သည္။ မေကာင္းမူ ့ႏွင့္ယွဥ္ေသာမိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ တိုးလာလွ်င္မူ မ်ားစြာေသာဒုကၡကို ျဖစ္နိဳင္ေစသည္။
( တကၠသိုလ္လြမ္းေ၀ )
ယုတ္မာေသာအကုသိုလ္မေကာင္းမူ ့ကိုျပဳက်င့္ေလ့ရွိေသာသူသည္ ခ်မ္းသာသုခကို လြယ္လြယ္ကူကူမရနိဳင္၊ မီးႏွင့္အေၾကြး၊ မေမြးျမဴရာ မိတ္ေဆြလူမိုက္၊ မေပါင္းထိုက္တာ မေကာင္းတူဘိ၊ သတိရွိပါ။
( မဂၤလာဦးသိန္းေမာင္ )
ဆပ္သြားဖူးပန္းပင္သည္ အဆင္းလွ၍ အနံ ့ေမႊးၾကိဳင္ေသာ္လည္း ဆူးရွိေနေသာေၾကာင့္ ပ်ားပိတုန္းမ်ားမနားၾက သကဲ့သို ့ ဂုဏ္က်က္သေရႏွင့္ျပည့္စံုပါလွ်က္ အေျပာအဆိုၾကမ္းၾကဳတ္၍ ခက္ထန္လွ်င္ အေျခြအရံပရိသတ္ ရွိမည္မဟုတ္ေခ်။
( လယ္တီပ႑ိတ၊နိကိမဥၥရီ အတြဲ ၁ မွ )
အေျပာၾကီးသူသည္ အလိမ္ၾကီး၏ ။ အၾကြားၾကီးသူသည္ အလုပ္နည္း၏ ။
လူမိုက္၏အျပံဳးကေအးေဆးသည္ ။
( ျပင္သစ္စကားပံု )
ပညာတတ္ေသာသူတို ့သည္ ငါတတ္သည္ဟု ထင္မွား၍ ေထာင္လႊားၾက၏ ။ ပညာရွိကား ငါတတ္စရာေတြမ်ားလွခ်ည့္လားဟု ဆင္ျခင္နွိမ့္ခ်၏ ။
( တကူးပါး )
လူဆိုး လူလိမ္ ျဖစ္ျခင္းထက္ ရူးႏွမ္းေနျခင္းကပိုေကာင္း၏ ။
( အဂၤလိပ္စကားပံု )
မေကာင္းေသာသူကို ေပါင္းသင္းပါက ေဘးဥပါဒ္ အႏၱရယ္ကိုဖိတ္ေခၚသလိုျဖစ္၏ ။
( အဂၤလိပ္စကားပံု )
မာန္မာနေရွ ့ကသြားလွ်င္ အရွက္ရမူ ့က ေနာက္ကလိုက္သည္။
( ေ၀လပညာရွိ စကားပံု )
လံု ့လ၀ိရိယ ဇြဲရွိေသာ္လည္း ဗဟုသုတမရွိလွ်င္ မိုက္မဲျခင္းျဖစ္၏ ။
( ေ၀လပညာရွိစကားပံု )
ေလာက၌ သူ ့အသက္ကိုသတ္သူ၊
မဟုတ္မမွန္ေျပာသူ၊
မေပးသည္ကိုယူသူ၊
သူ ့မယားကိုလည္းက်ဴးလြန္သြားလာသူ၊
ေသရည္ေသာက္ျခင္းကိုအဖန္တလဲလဲအားထုတ္သူ။
ထိုရန္သူငါးမ်ိဳးတို ့ကိုမပယ္နိဳင္ျခင္းေၾကာင့္ သီလမရွိ ၊
သီလမရွိ ပညာမရွိေသာ ထိုသူသည္ ခႏၱာကိုယ္ ပ်က္စီးသည္ရွိေသာ္ အပါယ္ငရဲသို ့က်ေရာက္ရေလ၏။
( စတုတၱသုတ္မွ )
အလိုလိုက္ အမိုက္ေစာ္ကား၊ အပါယ္ထိုထို ဥဒဟိုသည္ ငါလိုလူမိုက္သြားလမ္းတည္း။
( မိုးညွင္းဆရာေတာ္ )
သုေတသီဘုန္းျမင့္ေသြး၏ ( လူမိုက္၏သေဘာ လူလိမၼာ၏မေနာ မွေကာက္နွဳတ္ေဖၚျပသည္ )
No comments:
Post a Comment