"ကရုဏာကေရာ- ကရုဏာေတာ္၏ တည္ရာျဖစ္ေတာ္မူထေသာ၊ ေယာတထာဂေတာ-အၾကင္ျမတ္စြာ ဘုရားသည္။ ကေယာပယာတံ- လက္ေတာ္သို ့ေရာက္ျပီးေသာ။ သုခပၸဒံ- ခ်မ္းသာျခင္း၏ တည္ရာျဖစ္ေသာ၊ ပဒံ- နိဗာန္ကို ၾသသဇ- စြန္ ့ေတာ္မူ၍၊ ကလိသမၻေ၀- ဆင္းရဲျခင္း၏အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ဘေ၀- သံသရာတည္းဟူေသာ ဘ၀၌။ ေက၀လဒုကၠရံ- စင္စစ္ျပဳနိဳင္ခဲလွေသာ စြန္ ့ျခင္းၾကီးငါးပါး အစရွိသည္ကို၊ ကရံကေရာေႏၱာ - ျပဳေတာ္မူသည္ျဖစ္၍။ ပရတၱံ - သူတပါးတို ့၏အက်ိဳးစီးပြားကို။ အကာျပဳေတာ္မူေလျပီ။ တံတထာဂတံ- ထိုျမတ္စြာဘုရားကို။ အဟံ- ငါသည္၊ နမာမိ- ရွိခိုးပါ၏"
အထက္ပါဘုရားရွိခိုးကိုၾကားေယာင္ရင္းမွ ေလွ်ာင္းေတာ္မူ ဆင္းတုေတာ္ၾကီး၏
ေျခအစံု( ၀ါ ) ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား၏ေျခေတာ္အစံုကို အမ်ားသတၱ၀ါတို ့၏ အက်ိဳးစီးပြားကိုသယ္ပိုးလွ်က္ ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ေသာေျခေတာ္အစံုအျဖစ္ ကြ်န္ေတာ္ကျမင္ေယာင္ေနမိပါသည္။ မိမိဖက္ကစြန္ ့လႊတ္ အနစ္နာခံျခင္းမ်ားစြာျဖင့္ အမ်ားေကာင္းက်ိဳးကိုေဆာင္ရြက္သယ္ပိုးဖို ့ ေလွ်ာက္လွမ္းလာေသာ
ေျခေတာ္တို ့အျဖစ္လည္း ကြ်န္ေတာ္က ခံစားေနမိပါသည္။
" တေန ့ျပီးတေန ့ျဖတ္ေက်ာ္၍ တသြားတည္းသြားေနရသည့္ ဘ၀တေလွ်ာက္၌...... မသိမွားမူ ့တို ့ေၾကာင့္ ျပဳမိမွား ေျပာမိမွားတို ့ျဖင့္ ေနာင္တအေထြေထြ၊ ပူပန္ေသာကအေထြေထြတို ့ ျဖစ္ရျခင္းမွလည္းေကာင္း ၊ အ၀ိဇာေမွာင္၌ ယံုမွားေတြေ၀ျခင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ အဆိုးကိုအေကာင္းထင္၊ ဒုကၡကိုသုခထင္လွ်က္ စမ္းတ၀ါး၀ါးလွမ္းေလွ်ာက္ေနရာမွ လမ္းလြဲ ေလွ်ာက်ရျခင္းတို ့မွလည္းေကာင္း၊
မဆံုမေတြ ့လိုေသာ္လည္း ၾကံဳေတြ ့လာရတတ္သည့္ မခ်စ္မႏွစ္သက္ေသာသူ ၊ မခ်စ္မႏွစ္သက္ေသာ အရာတို ့ႏွင့္ အတူတူခရီးဆက္ရျခင္းေၾကာင့္ ရန္ျငိဳးေဒါသတို ့ျဖင့္ စိတ္ပင္ပမ္း ကိုယ္ပင္ပမ္း၊ ျဖစ္ရျခင္းတို ့မွလည္းေကာင္း ၊ ခ်စ္သူခင္သူျမတ္နိဳးရသူ၊ ခ်စ္ေသာအရာျမတ္နိဳးေသာအရာတို ့ႏွင့္ ၾကည္သာရႊင္ျပံဳးလွ်က္ ခရီးအဆံုးတိုင္အတူတူသြားလိုေသာ္လည္း လမ္းခုလတ္၌ပင္ အျပီးတိုင္ ခြဲခြာႏွဳတ္ဆက္ခဲ့ရ၍ ေၾကေၾကျမည့္ျမည့္ ေဆြးေဆြးနင့္နင့္ ျဖစ္ရျခင္းတို ့မွလည္းေကာင္း၊
ရင္မဆိုင္လိုေသာ္လည္း ရင္ဆိုင္လာရမည့္ အိုရျခင္းဒုကၡ၊ နာရျခင္းဒုကၡ ၊ ေသရျခင္းဒုကၡတို ့မွ လည္းေကာင္းလြန္ေျမာက္ရာခရီးလမ္းကို ျပညႊန္ရန္အလို ့ငွာ......။
ျပညႊန္ရန္အတြက္ ဤေလာကသို ့လွမ္းေလွ်ာက္လာေသာ ေျခေတာ္တို ့အေနျဖင့္လည္း ကြ်န္ေတာ္ကျမင္ေယာင္ခံစားေနပါသည္။
ရုပ္ကိုသာအမွန္အရွိတရားအျဖစ္ လက္ခံၾကေသာရုပ္၀ါဒီတို ့က စိတ္ကိုရုပ္၏ အရိပ္အေယာင္အျဖစ္ မွတ္ယူၾကသည္။ စိတ္၏ျဖစ္စဥ္ကို ဦးေနွာက္၏ျဖစ္စဥ္အျဖစ္ မွတ္ယူတတ္ၾကသည္။ ရုပ္၀ါဒီအားလံုးသည္ အတိတ္ဘ၀ရွိသည္ဟူေသာအဆိုကိုလက္မခံၾက ။ ေသလွ်င္ေနာင္ဘ၀ရွိသည္ ဟူေသာ
အဆိုကိုလက္မခံၾက ၊ ျပဳေသာကံတို ့အေလွ်ာက္ အေကာင္းအဆိုးဘ၀အမ်ိဳးမ်ိဳးတို ့
ဆက္စပ္ ျဖစ္ေပၚေနသည္ဟူေသာ အဆိုကိုလည္းလက္မခံၾက ။ သက္ဆိုင္ရာရုပ္သေဘာတို ့ေပါင္းစည္းမူ ့ေၾကာင့္ " ဤယခုဘ၀ " သည္ ျဖစ္လာသည္။ ဤဘ၀တခုသာလွ်င္ အေကာင္းအဆိုး ကံအမ်ိဳးမ်ိဳးသည္လည္း ျပီးဆံုးျပတ္စဲသြားၾကသည္ဟု ယူဆၾကသည္။
အတၱ၀ါဒကိုလက္ခံသူ၊ စိတ္အေျခခံ၀တၱဳျဖစ္သည့္ ၀ိညာဥ္ကိုအရွိတရားအျဖစ္ လက္ခံသူတို ့ကမူ သတၱ၀ါတဦးဦးေသလွ်င္ ထိုသတၱ၀ါ ထံမွ အတၱ သို ့မဟုတ္ ၀ိညာဥ္သည္ အျခားခႏၱာအသစ္သို ့ ေျပာင္းေရႊ ့၀င္ေရာက္ျပီး ဘ၀အသစ္ထပ္၍ျဖစ္သည္။ ျပဳခဲ့ေသာေကာင္းေသာကံတို ့အေလွ်ာက္
ေကာင္းေသာဘ၀ ၊ ျပဳခဲ့ေသာမေကာင္းေသာကံတို ့အေလွ်ာက္ မေကာင္းေသာဘ၀ကိုရသည္ဟု ယံုၾကည္ၾကသည္။ ဗုဒၡကမူ ရုပ္၀ါဒီတို ့၏ တစ္ဘ၀သာရွိသည္ဟူေသာ အယူအဆကိုလည္း လက္မခံ အတၱ၀ါဒီတို ့ကဲ့သို ့ သတၱ၀ါေသလွ်င္ အတၱသို ့မဟုတ္၀ိညာဥ္က ထြက္ခြာသြားျပီး ေနာက္ခႏၡာအသစ္၌ ဘ၀သစ္ျဖစ္သည္ဟုယံုၾကည္ေသာ ယံုၾကည္မူ ့မ်ိဳးကိုလည္းလက္မခံေခ်။ သတၱ၀ါသည္ေသခါနီးကာလ၌ မိမိျပဳခဲ့ေသာ ကံတို ့ေၾကာင့္ပင္ ထင္ေပၚလာေသာ နိမိတ္ တမ်ိဳးမ်ိဳးကိုအာရံုျပဳေနခိုက္ စုတိစိတ္က်သည္ႏွင့္ တျပိဳင္နက္ အၾကားမရွိ " ၾကား " မရွိပဲဘ၀တခု ဆက္၍ျဖစ္သည္ဟု ေဖၚျပခဲ့၏။
"ဘ၀သံသရာသည္ ရွိသည္ဆိုလွ်င္..." ဟူေသာအေတြးသံစဥ္ႏွင့္အတူ ... ထိုသံသရာခရီး၌ အမ်ားေကာင္းက်ိဳးကို ထူးထူးျခားျခား သယ္ပိုးရြက္ေဆာင္ျခင္းမရွိပဲ ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ေသာ ကြ်န္ေတာ့္ေျခလွမ္းမ်ားကို ျမင္မိေနပါသည္။ ထိုသံသရာမွလြတ္ေျမာက္ေအာင္လည္း မၾကိဳးစား အားမထုတ္ပဲ အိုျခင္း၊ နာျခင္း၊ ေသလြန္ရျခင္း၊ ငိုျခင္း၊ ရွိဳက္ျခင္း၊ ေမာဟိုက္ႏြမ္းနယ္ျခင္းတို ့ၾကား၌ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ား တြယ္တာမူ ့မ်ားျဖင့္ သံသရာရွည္သ၍ ေလွ်ာက္မည့္ဟန္ျပင္ေနသည့္ ကြ်န္ေတာ့္ ေျခတို ့ကိုျမင္လွ်က္လည္းရွိပါသည္။ မေရမတြက္နိဳင္ေသာ ေျခေပါင္းမ်ားစြာကို ျမင္လိုက္ရာမွ မေဖၚျပတတ္ေသာ ထိတ္လန္ ့မူ ့တရပ္ကကြ်န္ေတာ့္စိတ္ထဲတြင္ျဖစ္ေပၚလာသည္။
ကြ်န္ေတာ္က ေလွ်ာင္းေတာ္မူ ဆင္းတုေတာ္ၾကီး၏ ေျခအစံုကို ရိုေသစြာျဖင့္ ဦးညႊတ္ရွိခိုးလိုက္ပါသည္။
ဗုဒၡျမတ္စြာ၏ ေျခေတာ္တို ့သည္ အမ်ားေကာင္းက်ိဳးကို အစြမ္းကုန္ရြက္သယ္ပိုးဖို ့ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ေသာ ေျခေတာ္တို ့ျဖစ္ၾကသည္တကား။
အမ်ားေကာင္းက်ိဳးကို အေကာင္းဆံုးရြက္သည္ပိုးျပီး၍ ဘယ္အခါမွ သံသရာခရီးကိုေနာက္ထပ္တဖန္ မေလွ်ာက္လွမ္းေတာ့ေသာ ေျခေတာ္မ်ားလည္း ျဖစ္ၾကေပသည္တကား......။
ေနအတန္ညိဳျပီျဖစ္၍ မနူဟာဂူဘုရားမွ ကြ်န္ေတာ္တည္းခိုရာေနရာသို ့ေလွ်ာက္လာခဲ့ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္၏ ေျခလွမ္းမ်ားကို အခ်ည္းႏွီး ေျခလွမ္းမ်ားမျဖစ္ေအာင္ သတိထား၍ ေလွ်ာက္ေနမိပါသည္။ ။
ဆရာနႏၵာသိန္းဇံ၏ "အရိမဒၵနမွ ေတြးျမင္ရနံ ့တို ့ေ၀့ပ်ံ ့ေနဆဲ..."
စာအုပ္မွ ေကာက္ႏွဳတ္ေဖၚျပျခင္းပါ~~~
ဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္းကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါးျငိမ္းခ်မ္းၾကပါေစ~~~
No comments:
Post a Comment