လူမိုက္ဆိုေတာ့၊ သူတပါးအသက္ကိုသတ္ေသာသူ၊သူတပါး
ပစၥည္းကို ခိုးယူသူ၊သူတပါးပစၥည္းကို လုယက္ဓါးျမတိုက္သူ၊ ဟုျမင္
မိေနႀကမွာပါ။ ျမတ္စြာဘုရားကေတာ့ လူမိုက္ဆိုတာကို
ေအာက္ပါအတိုင္းဖြင့္ျပထားပါတယ္။
(၁) မေကာင္းတာ ေတြးေနတဲ့သူ၊
(၂) မေကာင္းတာ ေျပာေနတဲ့သူ၊
(၃) မေကာင္းတာ လုပ္ေနတဲ့သူ ။
အဲဒီ(၃)ရပ္ နဲ့ညီေနရင္ေတာ့ ပစၥည္းဥစၥာဓနေတြနဲ့ဘယ္ေလာက္
ခ်မ္းသာပါေစ၊ ပညာေတြ၊ ရာထူး၊ အာဏာ၊ ဂုဏ္တန္ခိုးသတၱိ၊နဲ့ ရွိရွိ
အႏုပညာမွာလဲဘယ္ေလာက္ေက်ာ္ႀကားေနပါေစ၊ ျမတ္စြာဘုရားက
ေတာ့ လူမိုက္လို့ ေဟာႀကားထားပါတယ္။
မဂၤလာတရားနဲ့အညီ လူမိုက္လကၡဏာေတြ ရွိေနသူကို မမွီ၀ဲ
မဆည္းကပ္ေနပါေစ မိမိကိုယ္တိုင္က မေကာင္းတာေတြးေနျခင္း၊
မေကာင္းတာေျပာေနျခင္း၊ မေကာင္းတာျပဳခဲ့ေနမယ္ဆိုလွ်င္ လူမိုက္
သာျဖစ္ေနျပီး၊ အတြင္းလူမိုက္ႏွင့္ေပါင္းေနျခင္းပင္ျဖစ္သည္၊
ထို့ေႀကာင့္တေန့ကုန္ဆံုး၍ အနားယူခ်ိန္တြင္ မိမိ၏တေန့တာ
မေကာင္းသည့္အေတြး ေတြးေခၚမိျခင္းလား၊ မေကာင္းသည့္စကား
ေျပာမိလား၊ မေကာင္းသည့္အလုပ္ လုပ္မိလားဟူ၍
ျပန္လည္ ဆန္းစစ္ရန္ပင္ျဖစ္သည္။
အမွန္စင္စစ္မွာ ျပဳမူမိသည့္ အမူအရာ နွင့္ စရိုက္ တို့ပင္ျဖစ္သည္၊
ဓါတ္ ဆိုသည့္သေဘာႏွင့္တူသည္၊ ဓာတ္တို့၏သေဘာ
မွာ ကူးဆက္တတ္သည္ပင္၊ အေကာင္းႏွင့္ အဆိုးမွာ အဆိုးသည္ပို၍
ကူးဆက္ျမန္ တတ္သည္။
အေသ၀နာစ ဗာလနံ၊ ဧတံမဂၤလမုတတမံ။
လူမိုက္ကို မမွီ၀ဲ မဆည္းကပ္ျခင္းသည္
ျမတ္ေသာ မဂၤလာမည္၏ ။
လူမိုက္ဆိုလွ်င္ ေရွာင္ေသြလႊဲလို့၊
မမွီ၀ဲနဲ့ကင္းေအာင္ေန။
တခါတုန္းက ဗာရာဏသီျပည္မွာသာမ ဆိုတဲ့ မင္းတပါးမွာ
ပ႑၀ ဆိုတဲ့ ျမင္းဟာ အလြန္ေတာ္တဲ့ အသိဥာဏ္ထူးရွိတာေႀကာင့္
မဂၤလာျမင္း ဆိုျပီး တျခားျမင္းေတြထက္ အခြင့္အေရးပိုရေလသည္။
တစ္ေန့ေတာ့ အဲဒီမဂၤလာျမင္းကို ထိန္းဖို့ ဂိရိဒတၱဆိုတဲ့ ျမင္းထိန္း
တစ္ေယာက္က မေခၚဘဲေရာက္လာခဲ့တယ္၊ အဲဒီျမင္းထိန္း ရဲ့ထူးျခား
ခ်က္ကေတာ့ ေျခခြင္ေနတာပါ။ ျမင္းထိန္းကေတာ့ အစစ အရာရာျပဳစု
ေပးျပီး ျမင္းစားက်က္ မွာလည္း ေက်ာင္းေပးရေတာ့ ျမင္းရဲ့ေရွ့ကေန
ေထာ့နဲ့ေထာ့နဲ့ ေလွ်ာက္ေတာ့ ျမင္းက ကာလတစ္ခုႀကာလာေတာ့ျမင္း
ထိန္းေလွ်ာက္သလို ေထာ့နဲ့ေထာ့နဲ့ နဲ့ေလွ်ာက္တတ္ျပီေပါ့၊
တစ္ေန့ေတာ ့မင္းခ်င္း တစ္ေယာက္က ေတြ့ရာ မင္းႀကီးကို
ေလွ်ာက္တင္ေလေတာ့၊ မင္းႀကီးကလည္း အနာထင္ျပီး ေဆးဆရာနဲ့
စစ္ေဆးေတာ့ ဘာေရာဂါအနာတရမရွိတာေတြ့ရေတာ့၊ ေဆးဆရာက
မင္းႀကီးကို ဘာေရာဂါမွမရွိေႀကာင္း ေလွ်ာက္တင္တာေပါ့၊ ဒါနဲ့ ဘုရား
ေလာင္းပညာရွိအမတ္ဆီ ၊ဒီအမူကိစၥေရာက္ေတာ့ ပညာရွိက စံုစမ္းရင္း
ေထာ့နဲ့ေထာ့နဲ့ ျမင္းထိန္းကို ေတြ့ေတာ့ ခ်က္ခ်င္းသိတာနဲ့ မင္းႀကီးဆီ
သြားျပီးေလွ်ာက္တင္ေတာ့တာေပါ့။
"အရွင္မင္းႀကီးရဲ့ မဂၤလာျမင္း ေျခေထာက္ ေထာ့နဲ့ေထာ့နဲ့ျဖစ္တာ
ျမင္းထိန္း ေထာ့နဲ့ေထာ့နဲ့ ျဖစ္တာ အတုလိုက္ျဖစ္တာပါဘုရား"
" ဒါဆို ယၡင္လိုေကာင္းေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရလဲ "
'ဒါကလြယ္ပါတယ္ဘုရား၊ ခႏၶာကိုယ္ေကာင္းတဲ့ ျမင္းထိန္းကိုေရွ့
ကေကာင္းေကာင္းျပန္ေလွ်ာက္ခိုင္းေပးပါ ဘုရား၊ ယၡင္အေကာင္းတိုင္း
ျပန္ျဖစ္ပါလိမ့္မည္ ဘုရား" မင္းက ဘုရားေလာင္းပညာရွိအမတ္ေျပာ
သည့္အတိုင္းလုပ္ရာ မဂၤလာျမင္းလည္း အေကာင္းအတိုင္းျပန္ျဖစ္
သြားေလသည္။ (ငါးရာငါးဆယ္ ဂိရိဒတၱဇာတ္ေတာ္မွ)
တံငါ နားနီးတံငါ၊ မုဆိုးနားနီး မုဆိုးဆိုသကဲ့သို့ ပတ္၀န္းက်င္
အေနအထား၊ အသိုင္းအ၀ိုင္းတို့သည္လည္း၊ အတုျမင္ အတတ္သင္
စရာေတြပင္ျဖစ္ပါသည္၊ ထို့ေႀကာင့္ မေကာင္းတာေတြးေနတဲ့သူ၊
မေကာင္းတာေျပာေနတဲ့သူ၊ မေကာင္းတာလုပ္ေနတဲ့သူ၊ အဂါၤသံုးပါး
ႏွင့္ညီေသာသူသည္၊ ဘုရားရွင္ေဟာသလို လူမိုက္ႏွင့္တူေပသည္ဆိုသည္ကို
ေကာင္းတာေတြးေနတဲ့သူ
ေကာင္းတာေျပာေနတဲ့သူ
ေကာင္းတာလုပ္ေနတဲ့သူ ဟုတ္မဟုတ္ တစ္ေန့တာရဲ့ကာလ
အခ်ိန္တစ္ခုမွာ၊ အသင္သည္လည္း လူေကာင္းဟုတ္မဟုတ္ျပန္လည္
ဆန္းစစ္ျပီး၊ မေကာင္းတာေတြ ေတြးမိ၊ ေျပာမိ၊ လုပ္မိခဲ့ရင္ မိမိ
ကိုယ္ကို အားနာစရာမလိုပဲ လူမိုက္ဟုသာလွ်င္ သတ္မွတ္ပါဟု။
( စာေပဗိမၼာန္ပထမဆုရ ဆရာေတာ္ ရေ၀ႏြယ္)
No comments:
Post a Comment